Obsługiwane przez usługę Blogger.
RSS

WŁOSKA GESTYKULACJA – CZYLI JAK ZROZUMIEĆ WŁOCHA?

Język włoski to nie tylko słowa, ale także mowa ciała. Zatem osoby, które uczą się języka włoskiego nie powinny ograniczać się do znajomości słów czy gramatyki, ale także poznać  gestykulację Włochów , która jest jedną z najbardziej charakterystycznych cech tego narodu. Tak więc zapraszam na lekcję włoskiej gestykulacji :P





1.  Mamma mia ! Non ci credo!
Wyraża niezadowolenie lub oburzenie. Ten gest również może wyrażać niedowierzenie.




2. Me ne frega
Dotknięcie podbródka prawą reką. Znaczenie: zwisa mi to, nie obchodzi mnie to.




3. Cosa dici?? Co ty wygadujesz?

Jeden z najczęściej używanych gestów wyrażający niedowierzenie.





4. Me ne vado / idę już




5. Mmmm che buono!




Jedzenie jest pyszne…..!

6. Stai atento! Uważaj! Bądź ostrożny!




Buona fortuna ragazzi!


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ciekawy post, właśnie czytałam post o języku arabskim. Mam sporo do nadrobienia.

Marlena

Krzysztof pisze...

Bardzo ciekawy artykuł, który na pewno przyda mi się przy samodzielnej nauce j. włoskiego. Obecnie uczę się sam (głównie z blogów i kursów multimedialnych) i planuję w niedługim czasie udać się na kurs językowy - https://lincoln.edu.pl/warszawa/. Włoskiego uczę się głównie by podwyższyć swoje kwalifikacje zawodowe (zamierzam pracować za granicą).

Ilona pisze...

Szczerze mówiąc to nawet nie wiedziałam że taka gestykulacja ma wpływ na zrozumienie języka obcego. Ja osobiście uczyłam się dzięki metodzie https://www.jezykiobce.pl/35-wloski/s-1/chce_korzystac_z-mp3/categories-wloski która okazała się w moim przypadku bardzo mocno skuteczna. Jestem zadowolona, że teraz mogę już swobodnie rozmawiać i czytać po włosku.

Prześlij komentarz